Alla inlägg under augusti 2008

Av josefine - 31 augusti 2008 17:40

Nu sitter jag här och har vääldigt roligt. Jag håller på att bränna ner alla bilder, musik och annat som är värt att spara på datorn. För jag fick veta förra veckan av Sofia att nu i veckan så ska dom "blåsa" datorerna på skolan. Så det är bara att försöka rädda det som räddas kan. Tur att jag är ledig imorgon och att jag bara har teckenspråk på tisdag så det blir inte fören på onsdag tidigast min dator kan "blåsas". 


Jag kan berätta lite om min gårdags kväll. Jag var på party till Linn gumman och där var det massa roligt folk. Jag kände alla så det var mysigt. Och det var flera jag inte träffat på, ja, jag vet inte när. Så då var man extra social med dom. Jag åkte dit med Andreas och Veronica, vi var nästan först. Men det tycker jag är bättre än att komma mitt i allt. Men jag sammar fattar kvällen som lyckad, om man bortser från en viss insedent.


Men nu ska jag fortsätta.

Av josefine - 30 augusti 2008 19:28

Snart bär det av. Party i sikte!

Ha en trevlig kväll alla! Så skriver jag imorgon någon gång.


Av josefine - 30 augusti 2008 10:05

Nu har jag hittat det mysigaste jag vill ha till vintern. Hos Cheap Monday av alla märken. Jag upptäckte plagget när jag såg i morse på repris från Fashion Week i Stockholm.

Se hur mysig stickad kofta!


Av josefine - 29 augusti 2008 21:39

Äntligen så är det helg! Det var inte så farligt att gå till 16.20 Miljölunskap känns faktiskt riktigt kul. Än så länge i alla fall. Efter skolan så träffade jag Andreas på stan och sen mötte vi upp mamma så gick vi och åt och sedan kollade vi i affärer. Jag var tvungen att köpa ETT till anteckningshäfte för lilla jag hade räknat fel och helt glömt bort MKU.


Idag är det en speciell dag. Det är den 29 augusti. Alltså har jag och Andreas varit ihop i 5 månader! Jag kan inte fatta, det har gått så fort! Det har verkligen varit dom 5 bästa månaderna i mitt liv.


Nä nu ska jag se på tv med älsklingen.


Älskar dig Andreas<3

Av josefine - 29 augusti 2008 10:09

Förlåt att jag inte skrev i onsdags efter jag hade varit och hämtat upp mamma och dom på kallax. Men jag hann inte, lika så igår. Men nu sitter jag här och väntar på att åka till skolan, egentligen så börjar jag 11.55 men jag ska äta lunch där så jag åker int tidigare. Jag hade tänkt cykla till skolan idag, men jag har en såndan träningsvärk att jag kommer inte att klara det. Så det blir bussen som vanligt.


Idag har jag på mig kläder jag inte skulle ha tagit på mig förra hösten, även om det hade varit inne. Så det visar ju hur mycket mitt självförtroende har vuxit. Jag ska nog försöka hinna ta en outfit bild innan jag kilar till skolan.


Det blir en låååång dag på skolan idag, även om jag börjar sent. Men jag går till 16.20 Det värsta men kan göra på en fredag. Men men man överlever ju i alla fall.


nä nu ska jag fixa det sista.

Av josefine - 27 augusti 2008 16:43

Anledningen till namnet på detta inlägg är för att jag lyssnade på Rix Morronzoo i morse. Dom kan verkligen roa mig, Roger, Titti och Fylking sverige. Och onsdagar är deras lille pattar klappar dag, jag vet inte varför men så är det i alla fall.


Det är så typiskt mig:

Jag åkte för tidigt till skolan idag, kändes lite surt. Men det var nog meningen för vid busshållplatsen så träffade jag Mathias som jag gått mellan och högstadiet med. Roligt att prata med honom, det var ett tag sen men träffade den grabben. Jag kände inte först igen honom med tanke på att han hade både skägg och mustasch. Lika trevligt att prata med han.


Även om jag gjorde en liten miss i morse så har dagen varit bra. Tack för att ni finns alla mina underbara vänner, ni gör dagen och veckorna fun.


ojdå, är klockan så här mycket.. jag måste åka nu, ska snart hämta mamma, mormor och syster på flygplatsen. Dom kommer hem idag!


men nu ska jag prata med pappa om att vi ska fara


Jag skriver senare om jag hinnar



Av josefine - 26 augusti 2008 19:35

Är det verrkligen så att bara för att man ser ut på ett speciellt sätt, tillexempel jag. Jag är blond och mode medveten och jag ändå så älskar Iron Maiden. Varje gång jag säger det så tappar alla hakan. Varför ska det vara så? Måste man bara för att jag är blond så behöver det ju inte bettyda att jag lyssnar på smörpop eller dylikt? Måste alla som lyssnar på rock ha långt hår och kläder som jeans, sliten t-shirt och boots?

Jag tycker att vi är alldeles för besatt och för snabba att dömma varandra utifrån utseendet. Jag brukar också göra så, det erkänner jag men jag har börjat tänka på det mer och mer att inte göra det.

Jag kan ta ett tillexempel, några av mina kompisar lyssnar på "emo musik" som dom banden är rankade till. Men inte är dom några emos..

Sen har jag också hört att inte kan Kenza lyssna på TH? Hon är ju modell och har inte den stilen. Det är nog det värsta jag hört, förutom det alla säger till mig då.

Jag blir så less på det! Skärpning där ute i Sverige.


Så mina sista ord i det här inlägget är:

Se ut som du vill och lyssna på den musik du vill. Strunta i vad andra tycker och tänker. Bara du är nöjd och glad.

Av josefine - 26 augusti 2008 18:05

Idag har skolan börjat på allvar. Det har väl gått bra idag, jag började 11.45 och slutade 14.35 ganska skön dag. Det kändes faktiskt skönt med skola idag, speciellt när vi satt på fysiken och det bara flöt på. Då kände jag " nu har jag kommit tillbaka fullt ut". Men sen på Biologin så sögs all kraft och lust ut, för då märkte vi att det var HAN vi hade i Biologi. KUL?! NEJ! Men man ska inte gräva ner sig allt för mycket och långt som Andreas brukar säga.


Men nu till min roliga dag med busskortet:

Jag åkte in tidigare till stan för att prata med LLT kontoret här i stan om busskortet som man "fått" från skolan för jag måste betala 1500 kr! För att jag ska kunna använda det. Ja, då fick jag veta att det kunde vara betalas in via plusgiro. Så efter skolan gick jag till banken och satt där i nästan 1 timme innan det blev min tur. Men när jag skulle betala det så fick jag veta att bara för att jag inte är någon förmånskund eller något sånt fick jag betala 75kr i avgift också! Vad tror alla, att man (ursäkta språket) skiter pengar. Ja men jag fick ju betala och vara glad. Sen när jag kommit hem gick jag ner på ICA för att köpa mjölk och sånt. Men när jag skulle betala så medgavs köpet ej. Så då fick jag börja tjorva med det och ta ett kontant uttag och sen betala. Kanske inte min dag idag när det gäller pengar.


Jag har läst lite kemi idag också, men jag fattar ingenting av det här kapitlet. Så jag får vänta tills imorgon när mamma kommer hem så får hon hjälpa mig att förstå. Men tänk alltid positivt =)


Men annars har dagen varit bra, haft kul som vanligt med brudarna på skolan. Tack för att ni finns, ni gör skolan rolig =)


Nä nu tänkte jag ladda upp dagens outfit  (kanske lite löjligt tycker säkert vissa, men jag tycker att det är lite små kul ändå) för sen ska jag duscha och fixa lite här hemma och sen vänta på att älsklings Andreas ska ringa det är alltid dagens höjdpunkt!


Dagens outfit:

tröja-Mexx

tupkjol-Gina Tricot

leggins-Gina Tricot

svart kofta-Gina Tricot

skor- Fly London

Presentation

Omröstning

Vilken är eran favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards