Alla inlägg under augusti 2008

Av josefine - 25 augusti 2008 19:13

Med brist på annat så laddar jag upp en bild på mig och min frisyr jag hade idag. Sen ska jag nog läsa lite kemi.

Här är bilden


Av josefine - 25 augusti 2008 18:29

Idag har som sagt skolan börjat igen. Det är med blandade känslor, det skulle vara skönt med sommarlov fortfarande men och andra sidan så är det faktiskt kul att träffa klassen igen. Vi har också fått en ny kille i klassen, välkommen välkommen.

Jag började kl 11 idag och vi alla trodde att det skulle ta jätte länge så vi räknade med att sluta vid 13,14. Men icke sa nicke, dom förvånade oss våra mentorer. Vi fick sluta kl 12, det var skönt ska gudarna veta.

Så då hade jag gott om tid att göra mina ärenden.

Jag har också varit och fikat med Ebba idag, det var trevligt. Det är en snäll tjej det. Och för att kompensera fikat så for jag till gymmet sen och körde hårt.


Men om vi går tillbaka till skolan så måste jag säga att jag är hemskt nöjd med mitt schema, med tanke på att endel i klassen får inte alls lika bra som jag. Och ja, jag tänker på dig Sofia, jag sörjer med dig.

Jag "slipper" till och med teckenspråket i vecka för vi har inga individuella val just denna vecka. Så då blir mitt schema ganska så nice. Men det jag ännu stör mig på är mina fredagar, som tillexempel nu på fredag så börjar jag 11.55 och slutar 16.20 Någon måtta får det ju vara tycker jag.


Det som nog alla tjejer och säkert killar har "problem" med så här den första skoldagen är kläderna. Vad ska man egentligen ha på sig, endel kan fundera redan 1 månad innan och vissa tar bara fram något ur garderoben samma morgon. Jag är en av dom som har lite ångest ibland vad jag ska ha på mig, så jag brukar ta fram (speciellt till första skoldagen) kläderna kvällen före.

Jag tänkte att jag skulle visa min outfit idag. Så bilder kommer i slutet.


Nej, nu ska jag ta och se lite på tv.


Dagens Outfit: 

jeans-Sisters
skor-firence

sjal-Gina Tricot

jacka- från mamma

Under jackan:

svart kofta-Gina Tricot

svart t-shirt - Gina Tricot                           


Av josefine - 24 augusti 2008 19:35

I morgon böjar skolan igen, kul. Nä, men nog ska det bli ganska kul faktiskt, jag får ju träffa klassen och andra människor jag känner som man inte har träffat på 11 veckor ungefär. Det bästa är att vi inte går så länge imorgon så det är fairly lungt. Jag börjar kl.11 och jag känner flera som börjar kl.13 det är liite sent, så jag slutar ungefär när dom kommer till skolan. Schemat är ganska bra, har tjuvkickat på det. Thank God för internet.


Nu gör jag inte så mycket, jag sitter vid datorn och bella spelar spel på sin mobil. Nördar vi är, haha men då går vi ju natur också. hahah nää skoja.

vi väntar på att en film ska börja kl.21 "Fantastic 4". 


Jag ska hinna göra några ärenden i morgon efter skolan bla:

  • Apoteket
  • Optikern

sen ska jag kanske försöka hinna fara och träna mer mot kvällen. Hurtiga Josefine växer fram again.


Nä nu ska jag hitta på något att göra.


Av josefine - 24 augusti 2008 17:07

I sommar som endel kanske vet har Iron Maiden spelat i Sverige. Både i Stockholm och Göteborg. Jag och min kära syster var och såg dom i Stockholm, konserten var SJUKT bra. Vilken stämining alltså!

Jag spelade in lite från konserten som jag tänkte lägga ut här, det är när publiken skriker "Maiden,Maiden" vilken härligt mysig känsla det var.


och på tal om allt och ingenting så är bella på väg hit nu. Hon ska sova över hör, för imorgon är det the first day of school så vi ska göra sällskap in.

och den hurtiga tjejen ska gå hit, så snart ska jag också börja gå och möta henne.


Här får ni videon:



Av josefine - 24 augusti 2008 16:14

hej alla!

nu har jag en ny blogg, för den på blogg.se tjorvade så mycket med mig så jag bytte helt enkelt. jag blev faktiskt ganska nöjd med layouten så jag hoppas ni fortsätter läsa min blogg. Den tappar ingenting det lovar jag ;) haha

nä nu ska jag utforska lite här.



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Vilken är eran favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<<
Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards