Alla inlägg under november 2008

Av josefine - 25 november 2008 18:44

Jag såg nyss två och en halv man och sen så förflyttade jag mig från vardagsrummet till Linnéas rum. För hon har lånat min dator så hon kan söka fakta till sitt Alfred Nobel arbete, för stordatorn har ingen internet för tillfället. Jag kom ihåg när jag gick i nian och skulle skriva arbetet om Alfred Nobel och så skrev jag ett till arbete om en Nobelpristagare.


Jag får förklara för er som inte vet vad jag pratar om.

Varje år i december så har min gamla högstadieskola Nobelfest för niorna. Niorna är som sagt gästerna och åttorna arrangerar festen. Det niorna har till uppgift är att skriva ett arbete om Alfred Nobel och sen ska dom göra ett till arbete, antingen skriva om en nobelpristagare (det valde jag), göra en bilduppgift eller skriva en novell. Man kan även vinna Nobelpris i någon av dom kategorierna med arbeten. Men tro inte att det inte finns en kung och drottning med på festen, de som får vara kungliga är en mentor för varje nia. Eleverna får också lära sig vals och foxtrott som dansas efter maten.

Jag kan berätta att jag vann nobelpris när jag gick i nian. I kategorin att skriva om en nobelpristagare.


Nu har jag förklarat lite kort om hur det går till på min gamla skola. Det är verkligen höjdpunkten i nian. Jag lägger upp en bild på hur jag såg ut på min Nobelfest.



Av josefine - 25 november 2008 14:03

Nu sitter jag på 7an med Sofia, Amanda och Jonna. Snart börja min första, sista och ända lektion för idag, teckenspråk. Jaha det blev inte ett så långt inlägg denna gång. Vi ska visst röra på oss.


Skriver senare kanske.  

Av josefine - 25 november 2008 09:53

Tisdag idag, bara 3 dagar kvar till helgen och Andreas kommer, jag längtar så mycket!

Jag sitter på skolan och väntar på att Sofia ska sluta sin lektion så vi kan gå och äta. Nästan hela klassen är ledig idag förutom jag och några till. Bla. Sofia. Fast jag börjar inte förens 14.40 så ni undrar säkert vad jag gör på skolan så här tidigt och mitt svar på det är att jag ska plugga engelska. Bra svar va?


Ja men nu måste jag berätta vad som hände i morse. Klockan var efter 4 då jag vaknar med ett ryck av att nån rycker i mitt täcke och "nån" var visst min syster som hade kommit och lagt sig brevid mig igår kväll efter jag hade somnat och samtidigt som detta med täcket hände så verkade det som att pappa  hade krig med kastrullerna i köket,jag blev jätte pigg så jag låg vaken till efter 5 sen kunde jag somna om till 8.15 ungefär då mobilen larma. Ni ska förstå hur less jag var efter det.


Men jag skriver senare, nu till engelska pluggandet.

Av josefine - 25 november 2008 09:48

Nu har trailern till nya HP filmen kommit ut. Jag längtar tills den kommer på bio!



Av josefine - 24 november 2008 20:42

Den som har sett Prinsen av Egypten har säkret hört låten When You Belive. Säkert har ni som inte har sett filmen också hört den. Jag blir lika tårögd varje gång jag hör den vars jag än är.



Av josefine - 24 november 2008 20:37

Jag såg i alla fall Svan Prinsessan när jag var mindre kommentera gärna om ni har sett dom filmerna eller inte. Nu har jag hittat min favorit låt från den filmen.



Av josefine - 24 november 2008 19:41

Nu har jag, Bella och mamma kokat knäck. Det är nog det godaste julgodiset som finns. Speciellt när man ha gjort den själv. Snart ska jag följa med mamma när hon skjutsar Linnéa till träningen. Sen ska jag plugga lite engelska och skumfärga mitt hår. Nä nu ska jag göra mig i ordning för att följa med.


Av josefine - 24 november 2008 16:56

Nu sitter jag här i soffan med Bella brevid mig. Vi ska plugga lite engelska och sen så ska vi göra knäck! Hur juligt är inte det. Idag har det varit/är snöstorm så nu är det vitt. Dagen har varit bra fast tråkig! Förutom när det är lunch och vi sitter och pratar och helt plötsligt har Bella eller Sofia gjort något fint mästerverk med den mat som är kvar. Jag har tagit kort på dagens mästerverk som Bella gjorde av kvarvarande sylt och ett mästerverk gjort av Sofia från förra veckan med lite potatismos och morötter.

Jag lägger upp bilderna och skriver senare.



F.V- Bellas mästerverk sen Sofias mästerverk


Presentation

Omröstning

Vilken är eran favorit årstid?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards